2015. november 18., szerda

Albatutti Kenyér

Még egy régebbi receptversenyben elért helyezésemért kaptam - többek között - egy csomag Glutenix Albatutti lisztkeveréket is (itt megvásárolható). Korábban, a lisztérzékenység diagnosztizálása előtt is imádtam a félbarna, barna, magvas kenyereket, aztán a diagnózis után sokáig nem is fogyasztottam ilyen jellegű termékeket, nemhogy félbarna vagy magvakkal dúsított kenyeret. Amikor kibontottam a lisztes zacskót, nem is sejtettem (valamiért a csomagolást sem olvastam el), hogy magvas lisztkeveréket rejt és hogy milyen isteni finom kenyér fog kisülni belőle. Az egyetlen hátránya nálunk, hogy magasabb a fehérjetartalma, mint a gluténmentes liszteknek általában, így az Édesanyám vesebetegsége miatti szigorú alacsony fehérjetartalmú diétába nehezebben illeszthető be, de ezt is megoldottuk és már fel is került a liszt a következő bevásárló listára.

A kenyér elkészítésének receptje megtalálható a liszt csomagolásán, én is ezt követtem.


Hozzávalók:
250 g Albatutti lisztkeverék
155 ml langyos víz
8 g friss élesztő
5 g só


Elkészítés:
A hozzávalókat robotgép dagasztókarjával kb. 8-10 percig kevertem, majd olajos kézzel megformáztam és egy tállal lefedve duplájára kelesztettem (ez kb. 30-40 perc). A sütés előtt lekentem olajjal, három helyen bevágtam, majd 200 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt készre sütöttem.
Az egyik legfinomabb kenyér amit valaha ettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése