2016. február 20., szombat

Darás tészta

Egyik kedvenc desszertem, de képes vagyok a pirított darát magában vagy egy szép adag sárgabaracklekvár kíséretében is megenni.
Gluténmentesen sokáig nem készítettem, mert azt hallottam, hogy a búzadarát helyettesítő rizsdara nem pirítható, de azóta már nagyon sokan rácáfoltak erre. Bettié a kedvencem, de mivel a család többi tagja kevésbé kedveli a pirított darát, picit másképpen készítem.


Hozzávalók (2 adaghoz):
3 evőkanál (kb. 30 ml) olaj
110 g rizsdara
csipet só
230 ml meleg(!) víz
200 g tészta (általában széles metélt)
Tálaláshoz:
Porcukor
(Sárgabarack)lekvár



Elkészítés:
A tésztát kevés sóval ízesített vízben kifőzöm, majd leszűröm.
Közben egy szélesebb edényben felhevítem az olajat, beleszórom a rizsdarát és közepes lángon folyamatosan kevergetve szép barna színűre pirítom (nagyon kell vigyázni, nehogy megégjen, mert hirtelen indul a pirulás). Amikor már szép színe van (óvatosan, nehogy a felcsapó gőz megégessen) felöntöm a meleg vízzel. Elkeverem, majd elzárom alatta a gázt, lefedem és hagyom, hogy puhára párolódjon. Amikor megpuhult (kb. fél óra), villával átkeverem, majd hozzáöntöm a kész tésztát és alaposan összekeverem őket.
Porcukorral és sárgabaracklekvárral tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése