2016. február 22., hétfő

Kakaós mézeskalács

Mióta tudom, hogy lisztérzékeny vagyok, minden Karácsonyon Mantler lisztből készült a mézeskalács (erről volt is már egy bejegyzésem itt). Ugyanennyi ideje kaptam meg minden Karácsonyon Húgomtól, hogy ne ezt süssem, hanem vegyem elő Nagymamám régi ovis kakaós mézeskalács receptjét, mert az "A" mézeskalács. Hát az elmúlt Karácsonyon meg is tettem. Az egyetlen problémám az volt, hogy nem tudtam melyik gluténmentes liszttel készítsem, mivel több kedvencem is van. Vacilláltam az Alfa-Mix, a Schar Mix C, a Mester- és az Emese süteménylisztek között. Mivel időm volt bőven az adventi időszakban, nekiugrottam és (kisebb adagokban) mindegyik liszttel megsütöttem a mézeskalácsot. Az Emese süteményliszttel sajnos csúfosra sikeredett, pedig egyébként az a kedvenc lisztem, nagyon szeretem; gofrinak, palacsintának, muffinnak, piskótának kiváló, de a linzer-félék készítésénél mindig elbukok vele (pedig már mások által kipróbált receptekkel is próbálkoztam). Harmadik helyen a Mester süteményliszt végzett, állagra tökéletes lett, de az íze számunkra nem volt tökéletes. Második lett a Schar Mix C, ami nagyon finom lett ugyan, ugyanakkor nagyon keményre sikeredett (ami azért furcsa, mert ebből a lisztből az ilyen jellegű sütijeim eddig éppen hogy túl omlósak voltak). Az Alfa-Mix lett a befutó, nem csak állagra, de ízre is tökéletes lett a sütemény, és a próbasütések után Karácsonyra már ebből a lisztből készült Mami kakaós mézese, mégpedig így:


Hozzávalók (kb. 100 darabhoz, a kiszúró méretétől függően):
125 g margarin
250 g méz
120 g porcukor
1 db tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
500 g Alfa-Mix liszt
25 g kakaópor
1 ek víz
1 kiskanál szegfűszeg
1 kiskanál fahéj


Elkészítés:
A margarint, cukrot és mézet felmelegítem, majd langyosra hűtöm. belekeverem a vizet, a tojást, a kakaóval és a szódaporral elkevert lisztet valamint a fűszereket. Jól összedolgozom, és egy napig hűvös helyen állni hagyom. Másnap lisztezett deszkán kb. 3-5 mm vastagságúra nyújtom és tetszőleges formákkal kiszaggatom. Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sütöm.

A díszítéshez írókát használok, melyhez egy tojás fehérjét 150 gramm porcukorral és pár csepp citromlével (hogy szép fényes legyen) kemény habbá verek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése