2014. november 18., kedd

Őszibarack


Az őszibarack sütemény sosem tartozott a kedvenceim közé, nem úgy maga a töltelék! J Elkészítésében is csak egyszer vettem részt és úgy gondoltam, ez a legmacerásabb süti a világon.
Ám amióta lisztérzékeny lettem, mozgatta a fantáziámat, vajon el lehet-e készíteni gluténmentesen is. Nem hittem volna, hogy sikerül, felkészültem, hogy ez alkalommal a kukának fogok sütni, de Anyukám segítségének hála, nem így lett. Ő már többször is elkészítette ezt a süteményt, nagyon hasznos tanácsokat kaptam Tőle J
Tényleg elég időigényes, pepecselős munka, tulajdonképpen (nálunk) két nap készül, de bátran mondhatom: megéri!!! J


Hozzávalók (kb. 54 darabhoz, azaz 27 párhoz):
Tésztához:
100g zsír(!!!)
150g porcukor
1 db tojás sárgája
30g Schar Mix C liszt
1dl tej
½ kávéskanál szódapor
375g Schar Mix C liszt
Töltelékhez:
100g margarin
100g porcukor
1/2dl rum
15g natúr kakaópor
1ek (50g) sárgabaracklekvár
Festéshez, forgatáshoz:
2db tojás sárgája
1ü vérnarancs aroma
kristálycukor

 

Elkészítés:
Robotgéppel kikeverem a zsírt és a porcukrot, majd hozzáadom a sárgáját, a szódaporral elkevert lisztet és nagyon óvatosan, apránként hozzácsorgatom a tejet is. Jól kikeverem, majd 2 órára beteszem a hűtőbe pihenni. Ezután a robotgép dagasztó karjával hozzákeverem apránként a 375g lisztet is. A tésztából dió méretű gombócokat formálok, amiket sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól kicsit távol elhelyezek és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütök. Akkor jó, ha az alja már barnul.
Másnap egy kés segítségével kikaparom a tészta belsejét. Ez lesz a töltelék alapja. Ehhez hozzákeverem a kakaóport és a lekvárt. A margarint robotgép segítségével kikeverem a porcukorral, majd hozzákeverem a kakaóval és lekvárral elkevert morzsát, végül a rumot is. Ezzel a masszával töltöm meg a tésztát, majd párosítom őket, egyet-egyet összeragasztok.
A díszítéshez kis tálkákban előkészítem egy tojás enyhén felvert sárgáját, vérnarancs aromát és kristálycukrot. A barackokat szilikonos ecset segítségével átkenem a tojás sárgájával, majd egy részét vérnarancs aromával és az egészet megforgatom kristálycukorban.
Marcipánból készített levelekkel díszítem.


Megjegyzés:
Az eredetihez képest nekem picit megrepedeztek a tészták, így másnap kissé nehézkes volt a vájás, sajnos több golyó is eltörött, nagyon óvatosan kellett dolgoznom. Az eredeti 54 darab golyóból 44 darab maradt ép, így 22 darab őszibarackom lett. Másnapra finom omlós lett a tészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése