2014. december 25., csütörtök

Háztartási keksz

Karácsonyra szerettem volna elkészíteni a Havas hegycsúcs nevezetű süteményt, amit utoljára unokatesméknál ettem még 2008-ban, mielőtt diagnosztizálták nálam a lisztérzékenységet.
(Sajnos) háztartási keksz is kell a sütihez, amit gluténmentes változatban nem lehet készen kapni. Elhatároztam hát, hogy megsütöm én. Volt már egy próbálkozásom ezzel a recepttel korábban, pár évvel ezelőtt, de akkor még másik lisztből és nem sikerült túl jól, ezért el is felejtődött. Most viszont... már maga a keksz nagyon finom lett, a belőle készült süti meg egyszerűen isteni, ugyanolyan, mint az "eredeti". Ez a keksz a jövőben tökéletes alap lesz más, háztartási keksszel készülő sütikhez is.

A recept eredetije itt található, annyit változtattam, hogy édesítő helyett porcukrot, vanília aroma helyett pedig vaníliás cukrot használtam.

Emese Süteményporból:

Hozzávalók (kb. 20db, 200g kekszhez):
62 g margarin
1/2 db tojás
100 g Glutenix Alfa-Mix/Schar Mix C/Emese Süteménypor (többféle lisztből is sütöttem már)
25 g rizsliszt
1g szódabikarbóna
30 g porcukor
5 g vaníliás cukor


                                                    Glutenix Alfa-Mix-ből:



Elkészítés:
A lisztet elmorzsolom a margarinnal, majd a többi hozzávalót is hozzáadom és alaposan összegyúrom. Fél órára beteszem a hűtőbe pihenni, majd enyhén lisztezett deszkán kinyújtom, derelyevágó segítségével kb. 5*5cm-es négyzetekre vágom (ebben nagyon béna vagyok :)) és villával megszurkálom. Sütőpapírral bélelt tepsire helyzem és 180 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöm. (Vigyázni kell, mert hamar pirul!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése