2015. április 19., vasárnap

Rizslisztes palacsinta

A rizslisztből készült palacsintáról nagyon megoszlanak a vélemények. Sokaknak nem sikerül, másoknak palacsinta sikeredik ugyan belőle, de törik, szakad, száraz, és vannak, akiknek sikerül és nagyon is ízlik. Kíváncsi voltam, én mire jutok. Az első kísérleteim rendre kudarcba fulladtak, számtalan smarni született palacsinta helyett, finom volt ugyan, de én palacsintát szerettem volna. Elég sok receptet kipróbáltam, mire megtaláltam azt, amelyikkel valóban palacsinta kinézetű palacsintát sikerült sütnöm. Nem tört, nem szakadt, még dobálni is lehetett volna, és finom is lett. Igaz, ahogy hűlt, úgy száradt is kicsit, de mikróban felmelegítve újra sikerült puhává varázsolni.


Hozzávalók (4 darabhoz):
100 g rizsliszt
10 g kristálycukor
75 g tej
75 g szódavíz
1 db tojás
csipetnyi só
1,5 evőkanál olaj


Elkészítés:
A hozzávalókat kézi mixer segítségével csomómentesre keverem, majd - pihentetés nélkül - kisütöm. Mivel a tésztába teszek olajat, a palacsintasütőt már nem  szoktam kikenni. Viszont a tésztát érdemes minden sütés előtt átkeverni kicsit, mert a rizsliszt szeret leülni az aljára.

1 megjegyzés: