2014. szeptember 11., csütörtök

Finn almás pirog

Már jó két éve sütögetem ez a sütit, méghozzá elég gyakran, mert az egyik kedvencem. A receptet a Nosalty-n találtam, de ott csak "gluténmentes kenyérpor" volt megadva lisztként, így én abból sütöttem, ami elsőre a kezembe került, ez pedig a Mester kenyérliszt volt. Érdekes, linzerszerű tészta lett, nagyon morzsálódós, és picit sós, de éppen evégett szerettem meg annyira, tetszett a sós-édes kettős. Aztán nemrégiben újra nézegettem ezt a receptet és akkor láttam, hogy a szegedi termékcsalád lisztjére, vagyis a Fe-Mini kenyérporra íródott a recept, és ez nagy különbség, mert a Mester kenyérliszthez képest abban pl. só helyett porcukor van. Kíváncsi voltam, így fogtam magam és megsütöttem mindkét lisztből, aztán többen is összehasonlítottuk :) Az eredmény: a Mesterest is nagyon szeretjük, de a Fe-Minivel még annál is sokkal finomabb :-)

 
Hozzávalók (20*27cm-es tepsihez):
Tésztához:
125g olvasztott margarin
100 g porcukor
1db tojás
200g Fe-Mini Kenyérpor
fél cs sütőpor
ízlés szerint egy fél citrom reszelt héja és leve
Krémhez:
2 dl tejföl
1db tojás
50g porcukor
1 cs vaníliás cukor
Tetejére:
2db alma meghámozva, vékonyra (2 mm) szelve
őrölt fahéj

 
Elkészítés:
A tésztához felolvasztom a margarint, hozzámérem a többi hozzávalót és egynemű tésztává keverem (picit ragacsos marad). A  tésztát egy kanál segítségével az előzőleg kivajazott-lisztezett tepsibe egyengetem. A krémhez egynemű krémmé keverem a hozzávalókat, és a tésztára öntöm. A meghámozott és kimagozott almát vékonyra szelem, szorosan egymás mellé, a krém tetejére helyezem; megszórom őrölt fahéjjal. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt készre sütöm. (Akkor jó, ha a teteje szép piros, és a tejföl sem leveses már, de tűpróbával lehet ellenőrizni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése