2014. szeptember 14., vasárnap

Madártej torta

A héten ünnepeltük Édesapám születésnapját. Egyik kedvencét, a madártej szeletet készítettem el tortaformában. A receptet apai nagymamámtól kaptam, nem tettem semmi mást, csak a lisztet lecseréltem gluténmentes lisztre.


Hozzávalók (18 cm-es tortaformához):
Tésztához:
2db tojás fehérje
35g kristálycukor
35g liszt (nálam Mantler)
2g sütőpor
Krémhez:
2db tojás sárgája
20g pudingpor (én most vaníliással készítettem, de készült már punccsal és karamellel is)
2dl tej
30g kristálycukor
50g margarin
Tetejére:
125ml Hulala
 

Elkészítés:
A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verem, majd hozzáadom a sütőporos lisztet, és vajazott, lisztezett tortaformában, 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöm.
A krémhez a tojások sárgáját a pudingporral, tejjel, cukorral közepes lángon sűrűre főzöm, majd a gázról lehúzva hozzákeverem a margarint. Hagyom kihűlni, de közben néha átkeverem, hogy ne legyen csomós. Ha a tészta és a krém is kihűlt, a krémet eloszlatom a tésztán. Tetejére keményre felvert Hulalát teszek.
Jól illik hozzá a csokiszirup :)


Megjegyzés:
Aennyiben tepsiben szeretnénk elkészíteni a sütit, 24*36 cm-es tepsihez ennek az adagnak a négyszeresét kell venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése